Go jul pårä!

Klockan är snart 5 på morgonen natten mellan den 24e och 25e december, det här måste ju onekligen vara den mest oheliga av tidpunkter att blogga på! Kanske det var just i den här stunden Maria virade in Jesubarnet i vad hon nu virade in honom i och lade honom i krubban, för 2011 år sedan då. Vaknade för nåra timmar sen av att jag var törstig. Hade lagt elementet på alldeles för hög värme. Och nu har jag läst ut boken jag fick av Ida i julklapp.

Hur som helst, julafton har passerat förvånansvärt smärtfritt här i huset. Julaftonsmorgon började stämningsfullt med att jag skrek jävla fitta åt CA och slog honom med hushålspappersrullar. Pappa var vittne till detta och det blev ett himla hallå, delvis för att jag är flicka (och då får man inte säga såna ord) och delvis för att det var julafton. Konstigt det där, annars känner jag mig alltid som fredsmäklaren som springer mellan alla parter och försöker lugna och få alla att förstå varandra. Men om det sen för ovanlighetens skull råder bra stämning och lugn och ro, nej DÅ! Jag kommer liksom av mig.. Känner kanske att jag måste dra mitt strå till stacken och bidra med lite olustig stämning.. (Den officiella versionen är ju att CA sa att jag var kass på att värma piråg i micron)

Förövrigt måste det ju vara det ultimata tecknet på att man inte är ett barn längre när man ligger vaken dan före juldagen men sover som en stock dan före julafton! Ska bli så himla kul imorgon! Återföreningen med arken <3 Är bara rädd för att det ska bli en såndär kväll man har så himla höga förväntningar på och sen skiter sig allt. Därför försöker jag redan nu få ner förväntningarna genom intala mig att det kommer bli en skittråkig kväll..

Hoppas ni har haft en bra jul! Känner att jag håller på bli trött igen! Godnatt! Glad påsk!

Love Heds


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0