Bye bye Lokietka, Hello Jagiellonska!

Hejhej på dig min bror!

Uppdatering varsågoda!

Om vi går i kronologisk ordning:

Vi hade histologiexamen samma dag som vi reste hem på lov. Det gick bra för oss alla (kollektivet alltså:)). Kimpilainen fyllde år följande dag så vi firade honom med gräddtårta med massa vodka (i tårtan alltså). Sen satte jag mig på bussen till Berlin. Var så bra stämning på bussen påväg till Berlin när vi haft examen på morgonen och fått resultaten ca en timme före bussresan.

Väl hemma hade jag det hur bra som helst! Mamma lagade mat (god mat) och pappa och jag såg på TV; Postkodmiljonären, på spåret, och skavlan. Pappa är ju trots allt pensionär numer.. Lördagen var det fest hos Laura vilket var helt kiva juttu! Söndagen/Måndagen hör och häpna spenderade jag på Brändö! Det trodde ni inte att jag skulle göra frivilligt va? :P Fascinerande vilken dragningskraft tom Brändö kan ha med vissa omständigheter i åtanke.. :P Kändes som ett bra beslut då, kanske lite mindre bra nu :/ Fantastiskt att det alltid blir såhär!

Kom tillbaka till Szczecin i onsdags till en tom, mörk o kall lägenhet. Men värst var ändå taxiresan från tågstationen hem. Jag kände ingen på bussen så kunde inte dela taxi med någon. Vid tågstationen står alltid en rad taxibilar man kan välja mellan. Så jag valde. Med omsorg. Gick  från bil till bil och kollade på dom olika chaufförerna för att se vem som såg ut att vara minst angelägen att föra mig till Vitryssland och stycka mig. (Efter att Ylva och jag såg på hostell är jag fullständigt psykiskt rubbad. Är fan rädd att gå ut på gatan när det är ljust ute!) Anyway, valde till slut en chaufför. Men så visade det sig att han hade passagerare redan. Så han sa åt mig att gå tillbaka till föregående. Men han var ju jätteläskig! Blev ju tvungen att göra det då.. Trodde gud skulle straffa mig när jag valt bort honom.. Var så lycklig när jag kom fram så jag gav honom den antagligen fetaste dricks han nånsin fått. Som tack då.. Att han inte styckade mig. Helt schysst ändå..

Idag har jag flyttat till nya lägenheten!! :) Är sjuukt lycklig! Helt salig! Den är så fin! Var rätt jobbigt att flytta dock. Fick bära ner alla (2) tunga väskor från högsta våningen i förra lägenheten och en miljon andra småbaggar o grejer. Fick ta taxi mellan lägenheterna 3 gånger.. Men nu är jag här o allt är färdigt! Jag ska ta lite bilder o lägga upp så ni får se! :)

Nu måste jag sova! Så jag kan stiga upp imorgonbitti och äta mina smörgåsar! (Jag köpte västerbottenost, ÅCAs Kastellholmsost, räkost, marmelad och örtsalt när jag var hemma. I förrår morse åt jag 8 stycken, jepp ÅTTA stcken smörgåsar till frukost. Sen mådde jag både psykiskt ch fysiskt dåligt :/) Kanske jag kan slå nytt rekord imorgon?

Love Heds
Trackback
RSS 2.0